Regulamin - Sklep internetowy Andropol

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO  DOSTĘPNEGO POD ADRESEM INTERNETOWYM: WWW.POSCIELANDROPOL.PL

1. Sklep internetowy, który znajduje się pod adresem internetowym: www.poscielandropol.pl (dalej zwany również „Sklepem”) stanowi własność spółki ANDROPOL Spółka akcyjna z siedzibą w Andrychowie, 34-120, ul. Krakowska 83, wpisanej do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa Śródmieścia w Krakowie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000109997, posiadającej nr NIP:  5510007736 oraz nr REGON: 071000677, posiadającej status „dużego przedsiębiorcy” w rozumieniu załącznika I Rozporządzenia Komisji (UE) nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznającego niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i art. 108 Traktatu (Dz. Urz. UE L 187 z 26.06.2014, str. 1, z późn. zm.), o kapitale zakładowym: 10 163 784,00 zł, wpłaconym w całości, numer BDO: 000010448, adres e-mail: sweethome@andropol.pl, nr tel.: +48 85 877 21 38 oraz +48 85 877 21 19.

POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Niniejszy Regulamin określa:
    a) zasady działania Sklepu, w tym zasady oraz tryb składania za pośrednictwem Sklepu Zamówień celem zakupu Towarów od Sprzedającego;
    b) rodzaje, zakres i warunki świadczenia Usług Elektronicznych;
    c) tryb postępowania reklamacyjnego;
    d) zasady odstąpienia od umowy przez Kupującego będącego Konsumentem lub Parakonsumentem.
  2. Występujące w Regulaminie pojęcia mają następujące znaczenia:
    a)„Regulamin” – niniejszy Regulamin Sklepu określający zasady działania i warunki korzystania ze Sklepu, tryb postępowania reklamacyjnego i zasady odstąpienia od umowy przez Kupującego będącego Konsumentem lub Parakonsumentem, dostępny na stronie internetowej: poscielandropol.pl, stanowiący jednocześnie regulamin świadczenia Usług Elektronicznych;
    b) „Sprzedający” lub „Usługodawca” – ANDROPOL Spółka akcyjna z siedzibą w Andrychowie, 34-120, ul. Krakowska 83, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa Śródmieścia w Krakowie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000109997, posiadająca nr NIP: 5510007736 oraz nr REGON: 071000677, o kapitale zakładowym: 10 163 784,00 zł, adres e-mail: sweethome@andropol.pl, nr tel.: +48 85 877 21 38 oraz +48 85 877 21 19;
    c) „Usługobiorca” – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, korzystająca z Usług Świadczonych Drogą Elektroniczną, w tym w szczególności Kupujący;
    d) „Konsument” – konsument w rozumieniu art. 221 ustawy z dnia 23.04.1964 r. – kodeks cywilny (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1061, z późn. zm.);
    e) „Parakonsument” – osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
    f) „Usługi Świadczone Drogą Elektroniczną” lub „Usługi Elektroniczne” – usługi świadczone przez Usługodawcę zgodnie z przepisami ustawy z dnia 18.07.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 344) na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu, wskazane w niniejszym Regulaminie;
    g) „Kupujący” – Usługobiorca, który zawarł umowę sprzedaży Towaru ze Sprzedającym;
    h) „Sklep” – serwis internetowy dostępny pod adresem internetowym: poscielandropol.pl, umożliwiający Usługobiorcom składanie Zamówień celem zakupu od Sprzedającego Towarów prezentowanych w tym serwisie;
    i) „Towary” a z osobna „Towar” – rzeczy ruchome prezentowane przez Sprzedającego w Sklepie, mogące być przedmiotem składanego przez Usługobiorcę Zamówienia;
    j) „Formularz Rejestracji” – elektroniczny formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający rejestrację Usługobiorcy i utworzenie indywidualnego Konta Usługobiorcy;
    k. „Konto Usługobiorcy” – zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Sprzedającego dostępny w ramach Sklepu, w którym gromadzone są dane podane przez konkretnego Usługobiorcę, zabezpieczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem określonymi przez Usługobiorcę;
    l. „Formularz Zamówienia” – elektroniczny formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający Usługobiorcy złożenie Zamówienia;
    m) „Zamówienie” – wypełniony i wysłany przez Usługobiorcę do Sprzedającego Formularz Zamówienia;
    n) „Zamawiający” – Usługobiorca podejmujący działania w celu wypełnienia i wysłania Formularza Zamówienia, przed zawarciem umowy sprzedaży ze Sprzedającym;
    o) „trwały nośnik” – materiał lub narzędzie umożliwiające Konsumentowi lub Sprzedającemu przechowywanie informacji kierowanych osobiście do niego, w sposób umożliwiający dostęp do informacji w przyszłości przez czas odpowiedni do celów, jakim te informacje służą, i które pozwalają na odtworzenie przechowywanych informacji w niezmienionej postaci;
    p) „Informacje Handlowe” – przesyłane przez Sprzedającego za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail informacje o aktualnych produktach i promocjach Sprzedającego, wydarzeniach i aktualnościach związanych z działalnością Sprzedającego.
  3. Za pośrednictwem Sklepu Sprzedający prowadzi sprzedaż Towarów poprzez sieć Internet, w formie umów zawieranych na odległość pomiędzy Kupującymi a Sprzedającym.
  4. Wobec Usługobiorców niebędących Konsumentami ani Parakonsumentami wszelkie informacje prezentowane w Sklepie, w tym w szczególności informacje o Towarach, nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów ustawy – kodeks cywilny, a jedynie zaproszenie do zawarcia umowy, o którym stanowi przepis art. 71 ustawy – kodeks cywilny.
  5. Ilość dostępnych Towarów jest zmienna i informacja o dostępności Towarów podlega stałej aktualizacji.
  6. Umowy sprzedaży zawierane pomiędzy Sprzedającym a Kupującymi mogą być zawarte wyłącznie w języku polskim.
  7. Korzystanie przez Usługobiorcę ze Sklepu Internetowego, w tym między innymi przeglądanie jego zawartości, utworzenie Konta Usługobiorcy oraz składanie Zamówień możliwe jest wyłącznie na indywidualne żądanie Usługobiorcy zgłaszane elektronicznie za pośrednictwem urządzenia, którym posługuje się Usługobiorca.
  8. Sprzedający informuje, że w zależności od indywidualnych ustawień sprzętu komputerowego, z którego Usługobiorca korzysta przy składaniu Zamówienia, mogą pojawiać się pewne wizualne różnice w wyglądzie Towarów oferowanych w Sklepie (np. odcień koloru Towaru, proporcje Towaru, itp.). Niniejsze postanowienie ma charakter informacyjny i nie wyłącza odpowiedzialności Sprzedającego za ewentualną niezgodność dostarczonego Towaru z Towarem prezentowanym w Sklepie.
  9. Sprzedający zobowiązany jest do dostarczenia Kupującemu Towaru wolnego od wad (zgodnego z umową sprzedaży).

ŚWIADCZENIE USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ

  1. Usługodawca nieodpłatnie świadczy drogą elektroniczną następujące usługi (Usługi Elektroniczne):
    a) usługi o charakterze informacyjnym, w ramach których Usługodawca zamieszcza w Sklepie informacje, w sposób umożliwiający ich przesłanie i wyświetlenie na odpowiednim urządzeniu Usługobiorcy, poprzez przekaz powyższych danych na indywidualne żądanie Usługobiorcy;
    b) usługi polegające na możliwości utworzenia przez Usługobiorcę indywidualnego Konta Usługobiorcy oraz korzystania z Konta Usługobiorcy, w tym w szczególności poprzez składanie Zamówień;
    c) usługi polegające na możliwości składania Zamówień za pośrednictwem Sklepu bez utworzenia Konta Usługobiorcy;
    d) usługi polegające na możliwości wyrażenie przez Usługobiorcę zgody na przetwarzanie danych osobowych dla celów marketingu bezpośredniego i/lub wyrażenia przez Usługobiorcę zgody na otrzymywanie od Usługodawcy Informacji Handlowych oraz przesyłaniu Usługobiorcy Informacji Handlowych.
  2. Do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca i tym samym korzystania z Usług Świadczonych Drogą Elektroniczną, niezbędne jest posiadanie przez Usługobiorcę urządzenia spełniającego co najmniej następujące wymagania techniczne:
    a) posiadające zainstalowany jeden z następujących systemów operacyjnych: Windows, OS, Android, Linux,
    b) umożliwiające przeglądanie stron internetowych,
    c) wyposażone w dostęp do sieci Internet,
    d) posiadające zainstalowaną jedną z następujących aplikacji do przeglądania stron internetowych: Chrome – wersja najnowsza stabilna, Firefox – wersja ostatnia stabilna, Safari – wersja najnowsza stabilna, Microsoft Edge – wersja najnowsza stabilna, Opera – wersja najnowsza stabilna.
  3. Usługobiorcy nie wolno dostarczać za pośrednictwem Sklepu jakichkolwiek treści o charakterze bezprawnym.
  4. Stosownie do przepisu art. 6 pkt 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, Usługodawca informuje o następujących szczególnych zagrożeniach związanych z korzystaniem przez Usługobiorcę z Usług Elektronicznych świadczonych przez Usługodawcę:
    – możliwość „zainfekowania” systemu teleinformatycznego Usługobiorcy przez różnego rodzaju szkodliwe oprogramowanie tworzone w celu wyrządzania szkód, w tym w szczególności wirusy, „robaki” oraz „konie trojańskie”. W celu zminimalizowania powyższego ryzyka Usługodawca zaleca Usługobiorcy korzystanie z oprogramowania antywirusowego z aktualną bazą wirusów;
    – możliwe działania tzw. hackerów, zmierzające do włamania się zarówno do systemu Usługodawcy (np. w drodze ataków DoS lub DDoS na witrynę Usługodawcy, w ramach której funkcjonuje Sklep), jak i do systemu Usługobiorcy;
    – możliwość podejmowania przez osoby trzecie działań zmierzających do złamania zabezpieczeń systemu Usługodawcy i/lub Usługobiorcy celem przechwycenia informacji poufnych, w tym danych osobowych m.in. w celu kradzieży tożsamości;
    – możliwość przesyłania przez osoby trzecie fałszywych wiadomości elektronicznych łudząco przypominających autentyczne wiadomości elektroniczne wysyłane przez Usługodawcę w celu pozyskania informacji poufnych. W celu zminimalizowania powyższego ryzyka należy zachować szczególną ostrożność przy odbieraniu wiadomości elektronicznych oraz udzielaniu na nie odpowiedzi. W szczególności Usługobiorca powinien w każdym przypadku dokładnie sprawdzić adres, z którego otrzymał wiadomość oraz mieć na względzie, że Usługodawca nigdy nie zwraca się do Usługobiorców z prośbą o przesłanie hasła do Konta Usługobiorcy (hasło do Konta Usługobiorcy podawane jest przez Usługobiorcę tylko przy procesie tworzenia Konta Usługobiorcy oraz logowania do Konta Usługobiorcy).
  5. Usługodawca informuje, że stale stosuje niezbędne środki techniczne mające na celu ochronę przed niepożądanymi działaniami opisanymi w ust. 4 powyżej, jednakże pomimo dołożenia przez Usługodawcę wszelkiej staranności w celu zminimalizowania powyższych ryzyk, nie istnieją środki zabezpieczające, które eliminowałyby te ryzyka całkowicie.
  6. W trakcie korzystania z Usług Elektronicznych, na dysku lokalnym Usługobiorcy zapisywane są pliki cookies (tzw. „ciasteczka” – pliki tekstowe zapisywane automatycznie przez przeglądarkę internetową, przechowujące informacje dotyczące odwiedzin strony internetowej Usługodawcy), w celu umożliwienia prawidłowego działania strony internetowej Usługodawcy, na której znajduje się Sklep. Warunkiem koniecznym poprawnego funkcjonowania Usług Elektronicznych jest należyte skonfigurowanie przeglądarki internetowej, tak aby mogła ona obsługiwać pliki cookies. Szczegółowe informacje w tym zakresie znajdują się w Polityce Prywatności, której treść dostępna jest na stronie Sklepu.
  7. Usługodawca zastrzega sobie prawo zakończenia dalszego świadczenia Usług Elektronicznych w każdym czasie, przy czym w żaden sposób nie wpływa to na fakt zawarcia oraz wykonania umów sprzedaży Towarów zawartych przed zakończeniem świadczenia Usług Elektronicznych. O planowanym zakończeniu świadczenia przez Usługodawcę Usług Elektronicznych Usługodawca poinformuje na stronie internetowej Sklepu, a w przypadku Usługobiorców posiadających Konto Usługobiorcy również za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, na co najmniej 14 dni przed planowanym zakończeniem dalszego świadczenia Usług Elektronicznych. Od chwili zakończenia dalszego świadczenia Usług Elektronicznych dostęp do Kont Usługobiorców za pośrednictwem Sklepu nie będzie możliwy.
  8. Zawarcie umowy o świadczenie Usług Elektronicznych następuje z chwilą rozpoczęcia korzystania przez Usługobiorcę z jednej z usług wymienionych w niniejszym paragrafie. Do rozwiązania umowy o świadczenie Usług Elektronicznych dochodzi z chwilą zaprzestania świadczenia tych usług przez Usługodawcę zgodnie z ust. 7 powyżej lub z chwilą zaprzestania korzystania z Usługi Elektronicznej przez Usługobiorcę, tj. m.in. odpowiednio z chwilą rezygnacji z tej usługi zgodnie z postanowieniami § 4 Regulaminu, a w przypadku usługi polegającej na możliwości korzystania z Konta Usługobiorcy, również z chwilą usunięcia Konta Usługobiorcy.

REJESTRACJA USŁUGOBIORCY

  1. Rejestracja Usługobiorcy następuje poprzez prawidłowe wypełnienie oraz wysłanie Formularza Rejestracji dostępnego w Sklepie.
  2. Prawidłowe wypełnienie Formularza Rejestracji wymaga podania przez Usługobiorcę co najmniej następujących danych:
    a) adresu poczty elektronicznej e-mail, za pośrednictwem którego możliwy będzie bezpośredni kontakt z Usługobiorcą, stanowiącego jednocześnie login Usługobiorcy;
    b) hasła ustalonego przez Usługobiorcę – hasło musi składać się z co najmniej 12 znaków, zawierać co najmniej jedną małą i jedną dużą literę oraz co najmniej jedną cyfrę lub znak specjalny.
  3. Usługobiorca zobowiązany jest do nieudostępniania danych umożliwiających korzystanie z Konta Usługobiorcy, tj. loginu oraz hasła jakiejkolwiek osobie, która nie jest umocowana do reprezentowania Usługobiorcy przy korzystaniu z Usług Elektronicznych, w tym w szczególności nie jest umocowana do zawierania w imieniu Usługobiorcy umów ze Sprzedającym.
  4. Warunkiem koniecznym do dokonania rejestracji za pośrednictwem Sklepu i utworzenia Konta Usługobiorcy jest złożenie przez Usługobiorcę oświadczenia o tym, że zapoznał się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptuje jego treści w całości. Oświadczenie to składane jest przez Usługobiorcę wraz z wysłaniem Formularza Rejestracyjnego poprzez zaznaczenie na Formularzu Rejestracyjnym właściwego pola (tzw. checkbox’a) obejmującego treść tego oświadczenia. Złożenie powyższego oświadczenia jest dobrowolne, jednakże stanowi ono warunek konieczny do utworzenia Konta Usługobiorcy. Postanowienie to dotyczy także Kupujących składających Zamówienia bez rejestracji i logowania do Konta Usługobiorcy, którzy składają powyższe oświadczenie w Formularzu Zamówienia.
  5. Usługodawca może uniemożliwić dostęp do Konta Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu w następujących przypadkach:
    a) wniosku Usługobiorcy o usunięcie Konta Usługobiorcy;
    b) naruszenia przez Usługobiorcę postanowienia § 3 ust. 3 powyżej;
    c) podania nieprawdziwych danych w Formularzu Rejestracyjnym i/lub w ramach Konta Usługobiorcy;
    d) utworzenia fikcyjnego Konta Usługobiorcy, tj. przypisanego do nieistniejącego podmiotu lub podmiotu niebędącego w rzeczywistości Usługobiorcą;
    e) cofnięcia przez Usługobiorcę zgody na treść Regulaminu lub niewyrażenia przez Usługobiorcę zgody na zmienioną treść Regulaminu;
    f) naruszenia przez Usługobiorcę postanowień Regulaminu;
    g) zaprzestania świadczenia przez Usługodawcę Usług Elektronicznych zgodnie z § 2 ust. 7 Regulaminu;
    h) niekorzystania przez Usługobiorcę z Konta Usługobiorcy (tj. w przypadku braku zalogowania się Usługobiorcy) przez okres co najmniej 12 miesięcy.
  6. Usługobiorca może skorygować ewentualne błędy we wprowadzanych przez siebie danych poprzez ich zmianę w ramach Konta Usługobiorcy lub wysyłając Usługodawcy wiadomość za pośrednictwem poczty elektronicznej email na adres: sweethome@andropol.pl

REZYGNACJA Z USŁUGI

  1. Usługobiorca może w każdej chwili zrezygnować z korzystania z Usług Elektronicznych, w tym z posiadania Konta Usługobiorcy. Rezygnacja z posiadania Konta Usługobiorcy możliwa jest poprzez złożenie odpowiedniej dyspozycji za pośrednictwem Sklepu w ramach posiadanego Konta Usługobiorcy lub za pośrednictwem poczty elektronicznej, na skutek której dostęp do Konta Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu nie będzie możliwy.
  2. Rezygnacja, o której mowa w ust. 1, nie wpływa na wykonanie i warunki uprzednio zawartych umów sprzedaży Towarów.

ZAMÓWIENIA I SPOSÓB ZAWARCIA UMOWY

  1. Zamówienia realizowane są, tj. mogą być wysyłane, do miejsc znajdujących się na terenie Polski.
  2. Zamówienia składane są za pośrednictwem Sklepu poprzez wypełnienie Formularza Zamówienia. Zamówienia mogą być składane również bez rejestracji i logowania do Konta Usługobiorcy. Wypełnienie Formularza Zamówienia, oprócz danych wskazanych w § 3 ust. 2 Regulaminu, wymaga dodatkowo podania przez Zamawiającego następujących danych, chyba że Zamówienie składane jest po zalogowaniu się do Konta Usługobiorcy przez Zamawiającego i Zamawiający już uprzednio wskazał te dane w ramach swojego Konta Usługobiorcy:
    a) imienia i nazwiska Zamawiającego będącego Konsumentem bądź imienia i nazwiska wraz z firmą albo nazwę (firmę) wraz z imieniem i nazwiskiem reprezentanta oraz numer NIP Zamawiającego niebędącego Konsumentem;
    b) adresu zamieszkania Konsumenta, a w przypadku zamawiającego niebędącego Konsumentem adresu siedziby albo adresu miejsca prowadzenia działalności gospodarczej;
    c) adresu do wysyłki, jeżeli jest inny niż adres wskazany w lit. a powyżej;
    d) numeru telefonu kontaktowego, który może zostać udostępniony podmiotowi świadczącemu usługę transportu Towaru do Kupującego.
  3. Zakupów w Sklepie mogą dokonywać osoby fizyczne oraz osoby prawne i inne jednostki organizacyjne, posiadające zdolność do czynności prawnych, w imieniu których działają osoby uprawnione do ich reprezentacji zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
  4. Po wypełnieniu Formularza Zamówienia wyświetlone zostanie podsumowanie zamówienia zawierające oznaczenie kupowanych Towarów oraz całkowitą kwotę do zapłaty, do uiszczenia której zobowiązany będzie Zamawiający, na którą składają się ceny Towarów wraz z należnymi podatkami oraz ewentualne koszty wysyłki Towarów.
  5. Wydanie towaru Zamawiającemu następuje poprzez wysyłkę na adres wskazany przez Zamawiającego. Ogólna informacja o aktualnie dostępnych sposobach wysyłki i przewoźnikach znajduje się na stronach Sklepu. Zamawiający posiada możliwość wyboru przewoźnika, któremu powierzona zostanie dostawa towaru, spośród przewoźników wskazanych na stronach Sklepu.
  6. Do zawarcia umowy sprzedaży Towaru pomiędzy Sprzedającym a Zamawiającym dochodzi:
    a) z chwilą złożenia Zamówienia przez Zamawiającego – w przypadku wybrania przez Kupującego jednej z form płatności wskazanych w § 6 ust. 4 lit. a albo b poniżej, tj. płatności przelewem (przedpłata) na rachunek bankowy wskazany przez Sprzedające albo płatności przy odbiorze przesyłki od przewoźnika (za pobraniem), albo
    b) z chwilą złożenia Zamówienia przez Zamawiającego i dokonania przez Kupującego płatności całości należności za Towar – w przypadku wybrania przez Kupującego formy płatności wskazanej w § 6 ust. 4 lit. c poniżej, tj. zapłaty za pośrednictwem płatności internetowej, dokonywanej bezpośrednio po wypełnieniu Formularza Zamówienia.

Sprzedający niezwłocznie wyśle na podany przez Zamawiającego adres poczty elektronicznej, wiadomość elektroniczną stanowiącą podsumowanie i potwierdzenie Zamówienia. Wiadomość ta zawierać będzie m.in. informacje o przedmiocie sprzedaży (Towarze), jego cenie, sposobie, terminie i kosztach dostawy Towaru, a także terminie zapłaty i formie płatności należności za Towar.

7. W przypadku posiadania przez Kupującego Konta Usługobiorcy treść Zamówienia utrwalana jest w ramach historii Konta Usługobiorcy. Sprzedający zapewnia możliwość utrwalenia (zapisania) treści Regulaminu oraz Zamówienia na urządzeniu odbiorczym Usługobiorcy.


WARUNKI PŁATNOŚCI I TERMINY REALIZACJI

  1. Ceny Towarów w Sklepie:
    a) podawane są w polskich złotych (PLN);
    b) podawane są w kwotach brutto (zawierających podatek VAT);
    c) są wiążące do czasu ich zmiany (ewentualna zmiana nie ma zastosowania względem umów zawartych przed jej dokonaniem);
    d) nie obejmują ewentualnych kosztów wysyłki Towarów, które są podawane oddzielnie.
  2. Koszty wysyłki Towaru pokrywa Kupujący, chyba że Kupujący i Sprzedający zgodnie postanowią inaczej (w szczególności na skutek skorzystania przez Kupującego z ewentualnych promocji Sprzedającego dostępnych w chwili składania Zamówienia), przy czym takie uzgodnienie wymaga zachowania formy pisemnej, dokumentowej lub elektronicznej, pod rygorem nieważności.
  3. Koszty wysyłki zamówionych Towarów uzależnione są od wybranego sposobu ich wysyłki, ilości zamówionych Towarów, ich wagi oraz wymiarów, a w przypadku jednoczesnego zamówienia więcej niż jednego Towaru, łączny koszt wysyłki tych Towarów uzależniony jest również od tego czy wszystkie Towary mogą zostać wysłane w ramach jednej przesyłki, czy też z uwagi na ilość, wagi lub wymiary poszczególnych Towarów konieczne jest ich wysłanie w ramach kilku przesyłek.
  4. Kupującemu przysługuje prawo wyboru jednej z następujących form płatności za zamówiony Towar:
    a) płatność przelewem (przedpłata) na rachunek bankowy wskazany przez Sprzedającego – płatności przelewem należy dokonać w terminie 5 dni od zawarcia umowy;
    b) płatność przy odbiorze przesyłki od przewoźnika (za pobraniem) – płatności należy dokonać do rąk przewoźnika, bezpośrednio przed odbiorem Towaru;
    c) zapłata za pośrednictwem płatności internetowej dokonywana bezpośrednio po wypełnieniu i wysłaniu Formularza Zamówienia – płatności należy dokonać bezpośrednio po wypełnieniu i wysłaniu Formularza Zamówienia.
  5. Termin realizacji zamówienia wynosi 7 dni roboczych. Termin realizacji to maksymalny termin, w którym Sprzedający wyda Towar Kupującemu, tj. odpowiednio:
    a) w przypadku Kupującego będącego Konsumentem bądź Parakonsumentem – termin, w którym przewoźnik (kurier) dostarczy Towar na adres Kupującego w celu jego przyjęcia przez Kupującego;
    b) w przypadku Kupującego niebędącego Konsumentem ani Parakonsumentem – termin, w którym Sprzedający powierzy Towar przewoźnikowi (kurierowi) w celu dostarczenia go
  6. W przypadku umowy zawartej z Kupującym niebędącym Konsumentem ani Parakonsumentem wydanie Towaru następuje z chwilą jego powierzenia przewoźnikowi w celu dostarczenia Towaru Kupującemu. W takim przypadku Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za utratę lub uszkodzenie Towaru zaistniałych w trakcie wysyłki Towaru, jak również za ewentualne opóźnienie przewoźnika w dostawie Towaru.
  7. Termin realizacji dla każdego z Towarów liczony jest:
    a) od chwili zawarcia umowy sprzedaży Towaru – w przypadku wybrania przez Kupującego jednej z form płatności wskazanych w ust. 4 lit. b albo c powyżej, tj. płatności przy odbiorze przesyłki od przewoźnika (za pobraniem) albo zapłaty za pośrednictwem płatności internetowej, dokonywanej bezpośrednio po wypełnieniu Formularza Zamówienia; albo
    b) od chwili dokonania przez Kupującego płatności całości należności za Towar – w przypadku wybrania przez Kupującego formy płatności wskazanej w ust. 4 lit. a powyżej, tj. płatności przelewem (przedpłata) na rachunek bankowy wskazany przez Sprzedającego.
  8. Zamówienie zostaje anulowane, co jest równoznaczne z rozwiązaniem umowy sprzedaży Towaru, bez konieczności składania jakichkolwiek dodatkowych oświadczeń przez Kupującego lub Sprzedającego, w następujących przypadkach:
    a) w przypadku, gdy Kupujący, który wybrał formę płatności przelewem (przedpłata) na rachunek bankowy wskazany przez Sprzedającego, nie dokonał zapłaty w terminie wskazanym w ust. 4 lit. a powyżej;
    b) w przypadku, gdy Kupujący wybrał formę płatności stanowiącą zapłatę za pośrednictwem płatności internetowej dokonywanej bezpośrednio po wypełnieniu i wysłaniu Formularza Zamówienia, a zapłata należności za zamówiony Towar nie nastąpiła bezpośrednio po wypełnieniu i wysłaniu Formularza Zamówienia.
  9. Poza przypadkami określonymi w powszechnie obowiązujących przepisach prawa, Sprzedającemu przysługuje prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży Towaru w przypadku, gdy Kupujący, który wybrał formę płatności przy odbiorze przesyłki od przewoźnika (za pobraniem), odmówił odebrania Towaru i/lub odmówił dokonania płatności albo Towar nie mógł zostać wydany Kupującemu z przyczyn, za które Sprzedający odpowiedzialności nie ponosi – w takim wypadku Sprzedający może odstąpić od umowy sprzedaży Towaru w terminie 14 dni od powzięcia wiadomości o którejkolwiek z powyższych okoliczności.

ODSTĄPIENIE PRZEZ KONSUMENTA LUB PARAKONSUMENTA OD UMOWY BEZ PODANIA PRZYCZYNY

  1. Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 30.05.2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 2759, z późn. zm.), Kupującemu będącemu Konsumentem bądź Parakonsumentem przysługuje prawo do odstąpienia od umowy zawartej za pośrednictwem Sklepu, zgodnie z treścią pouczenia stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu oraz doręczanego Kupującemu wraz z niniejszym Regulaminem w wiadomości e-mail stanowiącej przyjęcie Zamówienia.
  2. Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy stanowi załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu. Posłużenie się wzorem przez Kupującego nie jest obowiązkowe.
  3. Kupujący ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy. W przypadku odesłania Sprzedającemu Towaru na koszt Sprzedającego, Sprzedający zażąda od Kupującego zwrotu kwoty poniesionej opłaty.
  4. Zwrotów Towarów należy dokonywać na adres: Andropol S.A., Sweet Home, ul. Przędzalniana 8, 15-688 Białystok.

ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA JAKOŚĆ TOWARÓW (RĘKOJMIA, NIEZGODNOŚĆ TOWARU Z UMOWĄ) 

  1. Sprzedający ponosi względem Kupującego będącego Konsumentem lub Parakonsumentem odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z umową, na podstawie i zgodnie z przepisami rozdziału 5A ustawy o prawach konsumenta.
  2. Sprzedający ponosi względem Kupującego niebędącego Konsumentem lub Parakonsumentem odpowiedzialność za wadę sprzedanego Towaru w ramach rękojmi, o której mowa w art. 556 ustawy – kodeks cywilny, z następującymi ograniczeniami:
    a) Sprzedający odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona i zgłoszona Sprzedającemu przed upływem 6 miesięcy od dnia wydania Towaru Kupującemu,
    b) jeżeli sprzedany Towar ma wadę, spośród uprawnień Kupującego z tytułu rękojmi, określonych w przepisach ustawy – kodeks cywilny, wyłączone jest uprawnienie Kupującego do żądania wymiany Towaru na wolny od wad.
  3. Towary zakupione za pośrednictwem Sklepu nie są objęte dodatkową gwarancją.

REKLAMACJE

  1. Towary sprzedawane przez Sprzedającego są fabrycznie nowe, z uwzględnieniem postanowień ust. 2 poniżej.
  2. W ramach Sklepu Sprzedający może oferować również Towary drugiego gatunku (niepełnowartościowe), które są towarami fabrycznie nowymi, których właściwości odbiegają jednak od właściwości takiego samego Towaru będącego Towarem pełnowartościowym, w związku z czym cena takiego Towaru niepełnowartościowego jest odpowiednio niższa – w każdym takim przypadku Towar niepełnowartościowy oferowany w ramach Sklepu jest wyraźnie oznaczony jako Towar drugiego gatunku (niepełnowartościowy), a opis takiego Towaru określa właściwości takiego Towaru odbiegające od właściwości takiego samego Towaru będącego Towarem pełnowartościowym.
  3. Reklamacje, zarówno w zakresie Usług Elektronicznych, jak i ewentualnych wad sprzedanych Towarów mogą być składane przez Kupujących i Usługobiorców w szczególności w jeden z następujących sposobów:
    a) korespondencyjnie pod adresem: ANDROPOL S.A., ul. Przędzalniana 8, 15-688 Białystok;
    b) za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail pod adresem: sweethome@andropol.pl
  4. Sprzedający rozstrzyga reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania i w tym samym terminie informuje Kupującego lub Usługobiorcę o sposobie rozstrzygnięcia reklamacji, z uwzględnieniem postanowienia ust. 5 poniżej.
  5. Odpowiedź na reklamację Sprzedający przekazuje Konsumentowi na papierze lub innym trwałym nośniku.
  6. Kupującemu przysługuje prawo dochodzenia swoich roszczeń przed Sądem Powszechnym.
  7. Kupującemu będącemu Konsumentem przysługuje również możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W szczególności Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc prawną u Miejskiego Rzecznika Konsumentów, w organizacjach konsumenckich (m.in. Fundacji Konsumentów lub Stowarzyszeniu Konsumentów Polskich), jak również dzwoniąc na infolinię konsumencką pod numerem 801 440 220 oraz 22 290 89 16 (https://www.uokik.gov.pl/infolinia.php), pod adresem e-mail: porady@dlakonsumentow.pl. Szczegółowe informacje na temat ewentualnych sposobów rozwiązywania spraw w przypadku indywidualnych naruszeń praw konsumenta dostępne są pod adresem internetowym: http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php.
  8. Jeśli wystąpił problem z Towarem kupionym w Sklepie i Kupującemu nie udało się, w satysfakcjonujący dla niego sposób, rozstrzygnąć reklamacji u Sprzedającego, Kupujący może zgłosić reklamację w systemie internetowego rozstrzygania sporów UE („Platforma ODR”). Platforma ODR oferuje Konsumentom i sprzedawcom z Unii Europejskiej (UE) możliwość osiągnięcia pozasądowego porozumienia dotyczącego reklamacji produktów kupionych online. Witryna internetowa jest dostępna bezpłatnie we wszystkich oficjalnych językach UE. Platforma umożliwia Konsumentom i sprzedawcom znalezienie organu rozstrzygającego, a następnie osiągnięcie porozumienia w sprawie reklamacji. Platforma ODR jest dostępna na stronie internetowej pod adresem: http://ec.europa.eu/odr.

INFORMACJA HANDLOWA

  1. Informację Handlową uważa się za zamówioną, jeżeli Usługobiorca wyraził zgodę na jej otrzymywanie poprzez zaznaczenie na formularzu elektronicznym dostępnym w ramach Sklepu, właściwego pola obejmującego dobrowolną zgodę na otrzymywanie takiej informacji.
  2. Sprzedający gromadzi i przechowuje przesłane przez Usługobiorców zgody na otrzymywanie Informacji Handlowej drogą elektroniczną.


OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

  1. Administratorem danych osobowych Usługobiorców i Kupujących jest Sprzedający. Przetwarzanie danych osobowych w ramach Sklepu odbywa się zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w tym w szczególności zgodnie z przepisami RODO.
  2. Szczegółowe informacje o przetwarzaniu przez Sprzedającego danych osobowych Usługobiorców i Kupujących, zawarte są w polityce prywatności i klauzulach informacyjnych dostępnych na stronie Sklepu.

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Sprzedający zastrzega sobie prawo zmiany Regulaminu z ważnych przyczyn. Za ważne przyczyny uznaje się:
    a) wprowadzenie nowych przepisów prawnych oraz uchylenie lub zmiana przepisów prawnych już obowiązujących, jak również zmiana okoliczności faktycznych, mające znaczenie dla treści Regulaminu,
    b) dostosowanie do ewentualnych zmian technicznych Sklepu,
    c) zmiany w ofercie Sprzedającego skutkujące koniecznością dokonania zmian w Regulaminie.
  2. W przypadku zmian w Regulaminie Sprzedający powiadamia wszystkich swoich Usługobiorców, którzy utworzyli wcześniej Konto Usługobiorcy, o treści zmian w następujący sposób:
    a) stosownym komunikatem zamieszczonym w interfejsie Konta Usługobiorcy przy najbliższym logowaniu Usługobiorcy, a także
    b) w drodze wiadomości elektronicznej przesłanej przez Sprzedającego na adres poczty elektronicznej podanej przez Usługobiorcę podczas rejestracji Konta Usługobiorcy.
  3. Usługobiorcy, o których mowa w ust. 2 powyżej, w celu dalszej możliwości korzystania z Konta Usługobiorcy, muszą wyrazić zgodę na zmiany Regulaminu najpóźniej w chwili pierwszego logowania do Konta Usługobiorcy po dokonaniu zmian Regulaminu.
  4. Zmiana Regulaminu w myśl ust. 1 i 2 w żaden sposób nie wpływa na wykonanie umów sprzedaży Towarów zawartych przed zmianą Regulaminu.
  5. Część treści zawartych na stronach Sklepu podlega ochronie m.in. jako utwory w rozumieniu przepisów prawa autorskiego, w szczególności dotyczy to zdjęć Towarów oraz znaków firmowych producentów, przez co kopiowanie i rozpowszechnianie takich treści, jak również używania ich do celów handlowych, bez zgody uprawnionych podmiotów, może być zabronione na podstawie obowiązujących przepisów prawa.
  6. Sprzedający oświadcza, że nie stosuje kodeksu dobrych praktyk w myśl art. 2 ust. 5 ustawy z dnia 23.08.2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (tj. Dz.U. z 2023 r. poz. 845).
  7. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.

Załącznik nr 1 do REGULAMINU SKLEPU

INFORMACJE DOTYCZĄCE KORZYSTANIA Z PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

Prawo odstąpienia od umowy

Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.

Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia w którym weszli Państwo w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie towaru.

Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas, ANDROPOL S.A. z siedzibą w Andrychowie, 34-120, ul. Krakowska 83, adres do korespondencji w sprawie zwrotów towarów: Andropol S.A., Sweet Home, ul. Przędzalniana 8, 15-688 Białystok, adres e-mail: sweethome@andropol.pl, nr tel.: +48 85 877 21 38 oraz +48 85 877 21 19, o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną).

Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.

Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

Skutki odstąpienia od umowy

W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem. Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru lub do czasu dostarczenia nam dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

Proszę odesłać lub przekazać nam towar niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo towar przed upływem terminu 14 dni.

Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu towarów. Wysokość tych kosztów (obejmujących koszt zwrotnego przesłania paczki) szacowana jest maksymalnie na kwotę około 15 PLN (ostateczny koszt uzależniony jest od ceny przesyłki oferowanej przez wybranego przez Państwa przewoźnika).

Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.

Załącznik nr 2 do REGULAMINU SKLEPU

WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

Adresat:

ANDROPOL S.A.

SWEET HOME

Przędzalniana 8

15-688 Białystok

Adres e-mail: sweethome@andropol.pl

Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących towarów(*) umowy dostawy następujących towarów(*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących towarów(*)/o świadczenie następującej usługi(*)

- Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)

- Imię i nazwisko konsumenta(-ów)

- Adres konsumenta(-ów)

- Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)

- Data

(*) Niepotrzebne skreślić.

Ta wiadomość zniknie za 20 s
Ajax Loading